Peringatan demi peringatan buat diri

Dunia ini umpama lautan yang luas. Kita adalah kapal yg belayar di lautan telah ramai kapal karam didalamnya.. andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.

Rabu, 23 Jun 2010

Kasih seorang ibu terhadap anak2nya begitu tinggi nilainya....sedih sangat bila tgak video nih....

harapan seorang ibu yang kesunyian apabila anak2 semakin besar, masing2 makin sibuk dengan kerjaya yg berjaya hinggakan tidak menyedari akan perasaan ibu yang terlalu rindukan mereka.

Pengorbanan ibu memang tiada gantinya. Mereka tidak mengharapkan wang ringgit setelah anak-anaknya berjaya dalam kerjaya sebagai seorang manusia, akan tetapi mereka hanya perlukan kasih dan sayang anak-anaknya. Apalah guna wang dan ringgit jika hendak dibandingkan dengan jasa ibu tanpa penat dan lelah membesarkan anak-anaknya. Dari kecil kita diasuh dan dibesarkan dengan penuh kasih sayang umpama minyak yang penuh, inilah kasih ibu memberi cinta tanpa syarat, memberi kasih sayang tanpa diminta.

Apabila Rasulullah sallallah alaihi wassalam ditanya mengenai tanda-tanda berlakunya kiamat, dan salah satu dari jawapan baginda adalah apabila hamba-hamba melahirkan tuan( anak derhaka) berlaku.

Untuk itu aku bermohon kepada Allah agar aku tidak digolongkan dalam golongan hamba-hamba yang melahirkan tuannya dan untuk ibu, maafkan kesalahan dan silap anakmu ini. Moga Video ini dapat menginsafkan diri kita yang serba kekurangan dan sering alpa akan tanggungjawab kita sebagai anak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan